ח"כ מירי רגב: "גיור צריך להיעשות על פי ההלכה, אנחנו מדינה יהודית"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ מירי רגב: "גיור צריך להיעשות על פי ההלכה, אנחנו מדינה יהודית"

    ח"כ מירי רגב בריאיון ל'קול חי': "חוק הגיור לא יקום ולא יהיה. הגיור צריך להיות על פי ההלכה, אנחנו לא צריכים להתנצל על זה שאנחנו מדינה יהודית. יש כאלה שמציגים את עצמם כחובשי כיפה הפוגעים בזהות היהודית של מדינת ישראל; מתן כהנא ונפתלי בנט"

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    14:23
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בחסדי שמים: סוכלה חוליית טרור שתכננה לפוצץ מטען על חיילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ מירי רגב שוחחה עם אבי רבינא במהדורה המרכזית והתייחסה תחילה לפגישת בנט-פוטין בשבת: "אני לא הבנתי מה הבהלה של בנט לרוץ בשבת כדי להפגש עם פוטין. כל מתווך שיכול למנוע שפיכות דמים זה טוב – אבל לא חסרים מתווכים. לישראל יש יותר מה להפסיד מאשר להרוויח מתיווך כזה", אומרת רגב.

    לדבריה "לבנט יש שתי משימות העיקריות: לטפל בהסכם הגרעין המאוד מסוכן שהולך ונחתם בוינה ולמנוע את האיום הקיומי על מדינת ישראל. הוא היה צריך לנסוע לארה"ב ולאו"ם ולהסביר בכל מקום למה ההסכם הזה רע. הדבר השני זה להיות ערוכים לקליטת יהודים ארצה".

    "עלינו לקלוט גם את הפליטים הלא יהודים אבל לדאוג שהם יחזרו אחרי זה ברגע שהמלחמה תסתיים", אומרת רגב. "צריכה להיות בקרה, מכסות. אסור לנו לפגוע באופי היהודי של מדינת ישראל".

    ביחס לחוק הגיור הביעה רגב את עמדתה הנחרצת: "לא יקום ולא יהיה, הגיור צריך להיות על פי ההלכה ואנחנו לא צריכים להתנצל על זה שאנחנו מדינה יהודית. זאת מדינת ישראל. הקשר שלנו אליה היא בזכות היותנו יהודים. לא יכול להיות שיבואו גורמים כאלו ואחרים וישפיעו על זה, כמו שהרפורמים עושים בכותל ובכשרות".

    עוד הוסיפה רגב: "כהנא, בנט וחבריהם שמציגים את עצמם כחובשי כיפה פוגעים בזהות היהודית של מדינת ישראל".

    "כשאני טיילתי בדובאי הלכתי עם כיסוי ראש כי אלה כללי המקום", סיפרה רגב. "למה פה הכל מותר, ואין כללי המקום? הרפורמים לא מאמינים בכלל בכותל והם קוראים לו סתם קיר, אז למה לתת להם דריסת רגל".

    "אנחנו רואים בימים האלה מה קורה בין אוקראינה לרוסיה, מה שווה חולשת המערב ואין לנו על מי לסמוך אלא על ריבונו של עולם", הוסיפה.

    עוד אמרה רגב: "זאת ממשלה שלא אכפת לה מהאנשים, ומסתכלת הכל דרך החור שבגרוש. זו ממשלה מנותקת ומתרפסת. שבוע אחרי שבוע הם מושכים חוקים כי אין להם רוב, כי זו ממשלה שהדבר היחיד שמאחד אותה זה שנאה לנתניהו. מקווה שנלך לבחירות עוד לפני המושב הבא והם לא יעבירו את החוקים שהם רוצים להעביר".

    "אני מאמינה בבורא עולם. לא צריך להיות דתי כדי להאמין ולחזק את זהותה היהודית של המדינה", ממשיכה רגב. "אני מסתובבת ברחובות ושומעת את האנשים, לשדולה שלנו הגיעו בעיקר חילונים שמאמינים במסורת. על פגיעה בזהות היהודית – אלפים יצאו לרחובות ואני אהיה זאת שתוביל את זה. אנחנו כאן רק בזכות היותנו יהודים ובזכות הקשר שלנו למקום הזה".

    היא התייחס למצב הפוליטי של מפלגתה: "הליכוד היא מפלגה גדולה, עממית, דמוקרטית. יש לנו מנהיג – שמחתי שהוא לא הלך לעסקת טיעון. תופרי התיקים צריכים לעמוד למשפט והם מבוהלים שם שהוא לא הלך לעסקה כי הכל ייחשף. אנחנו הולכים אחרי המנהיג שלנו שהוא נכס אסטרטגי למדינה".

    לדברי רגב: "הדלת של בנט לפוטין היא לא בזכות בנט, אלא בזכות הקשרים שבנה נתניהו עם פוטין".



    0 תגובות